1400-02-21 09:52
640
0
74549
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

فعالیت 1040 ماما در استان گلستان / هر ماما به 50 زن باردار خدمات سلامت می دهد

فاضل با اشاره به اینکه در حال حاضر 1040 ماما در سطح استان در مراکز درمانی و بهداشتی و آموزشی فعالیت دارند که از این تعداد با توجه به 34000 زایمان در سال در استان کار مامایی را طاقت فرسا و سخت میکند.

به گزارش گلستان ما ؛ همزمان باروز جهانی ماما طی مراسمی از ماماهای برگزیده ونمونه دانشگاه با حضور دکتر فاضل رییس دانشگاه،دکتر زرگران معاون درمان و دکتر جعفری معاون بهداشتی دانشگاه تجلیل شد.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان مامایی را از جمله مشاغل سخت برشمرد و گفت:وظیفه ماما مسئولیت حفاظت از یک فرد نیست بلکه جان 2 نفر در دست ماماست و این موضوع با توجه به شرایط سخت مادران باردار استرس را بر آنان بیشتر می کند .

فاضل با اشاره به اینکه در حال حاضر 1040 ماما در سطح استان در مراکز درمانی و بهداشتی و آموزشی فعالیت دارند که از این تعداد با توجه به 34000 زایمان در سال در استان کار مامایی را طاقت فرسا و سخت میکند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه نیز گفت: ماما واسطه بروز حادثه انگیزترین پدیده خلقت یعنی تولد نوزاد است.

 دکتر زرگران با اشاره به اینکه در دوران کرونا ماماها نیز پا به پای مدافعان سلامت جانانه ایستادند و از خودگذشتگی نشان داده اند گفت:از مجموع   30300 بیمار بستری از ابتدای اسفند 98 تاکنون بیش 750 نفر مادران باردار بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه نیز در ادامه به تاثیر شگرف و عملکرد خوب ماماها در سلامت خانواده اشاره کرد و گفت: ماماها به خصوص در سطح یک ارائه خدمت حداقل 5 تا 6 ماه با مادران باردار در ارتباط هستند و به آنها خدمت می دهند که این موضوع ارزش کار ماما را دو چندان میکند.

ناهید جعفری در ادامه گفت:هرماما در طول سال بطور متوسط به 50 مادر باردار خدمات سلامت ارائه می دهند که این خود اثرات مثبت و عمیقی بر روی خانواده ها گذاشته می شود.

در پایان این مراسم از 104 مامای نمونه دانشگاه به صورت ویدیو کنفرانس و تعداد 20 نفر از ماماها به صورت حضوری ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی با اهدا لوح تقدیر و شاخه گل تقدیر شد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.